Los modelos televisivos d’aquellos estaos europeos que reconocen el multillingüísmu internu dependen sobremanera del tratamientu xurídicu o llegal qu’ellos mesmos otorguen a les sos llingües.
Ye recalcable que n’Europa la idea de la necesidá de caltener unos sistemes públicos de comunicación
inda se conserva con gran fuerza y que si bien los monopolios públicos na radio y na televisión tienden a dexar pasu a una competencia con canales privaos, éstos considérense cuasi siempre comu otru serviciu públicu alternativu , suxetu o sometíu a concesiones, lexislación y controles públicos.
La lexislación de cada estáu en materia llingúística y la política llingúística respectiva de cada goviernu que s’encarga de llevala a cabu, repercute mui especialmente nos criterios d’usu de les llingües a través de los medios de comunicación. Nun cabe dulda que les demandes populares condicionen en cierta manera les decisiones polítiques nesti asuntu y n’otros pero ye concretamente la lexislación previa de cada país y les polítiques sociales alrodiu les llingües lo que determina a fin de cuentes cada modelu televisivu.
Destamiente, podemos estremar los modelos televisivos de los estaos multillingües en dos bloques.
El primeru taría integráu por los sistemes televisivos d’aquellos países nos que la lexislación interna reconoz o garantiza una igualdá nel tratu que han a recibir les diverses llingües del país. Esta equiparación xurídica traduzse na práctica al campu de la radiotelevisión onde los criterios d’emisión tienden a igualar a les llingües ensin facer por minorizar a nenguna, equiparando consecuentemente a los sos ciudadanos nel derechu a recibir información, educación y ociu na llingua propia, ensin discriminar a la población en razón del idioma. Estos estaos multillingües vinieron adoptando una estructura política de tipu confederal o bien fuertemente descentralizada atalantando qu’una desconcentración política garantiza d’una forma más óptima la diversidá llingúística del estáu.
El segundu bloque fórmenlu aquellos estaos que tradicionalmente tienen adoptao un fuerte sistema centralista d’organización política y que tienden a treslladar esti criteriu al ámbitu de la radiotelevisión.
Estos países hestóricamente ficieron por potenciar una sola llingua comu “nacional” relegando a les demás y actualmente siguen esta tendencia non reconociendo na so lexislación el multillingüismu internu nin los derechos llingüísticos de los ciudadanos. Esta política restrictiva aplíquenla nel campu de la radiotelevisión relegando totalmente a les llingües consideraes “non nacionales” de les emisiones a través de los media o bien recluyendoles n’emisiones tipu ghetto , que sólo fomenten el so desprestixu culltural y la so minoración social.
¿En qué bloque situaríemos el modelu televisivu español comu estáu multillingüe?
Primero hai qu’entender que nun podemos falar d’un solu modelu televisivu español. Incluso sedría más preciso afirmar que nun esiste un modelu español al respectu sinón varios. L’actual organización política del Reinu d’España constitúyese en 19 Comunidaes Autónomes, estructures polítiques independientes ente sí con diverses competencies estremaes incluso en materia de radio y televisión. Amás d’ello, les autonomíes que tienen competencies polítiques específiques en materia de concesión o organización de sistemes propios de radiotelevisión adopten cada una d’elles modelos televisivos diferentes con relación a les llingües, non sólo pol fechu diferencial de la esistencia d’una llingua propia y polos diferentes graos de capacidá financiera y presupuestaria, sinón mui especialmente polos diversos criterios y polítiques llingúístiques establecíes por cada lexislación y por cada goviernu autónomu nesti campu. Mesmamente, la propia televisión estatal Ente Públicu Radiotelevisión Española adopta y actúa con diferentes criterios llingúísticos y con distintos modelos televisivos según la autonomía que se trate.
La reflexión final comu pieslle d’esti estudiu enllaza col escomienzu d’él, quiero dicir con ello que remembrando una vez más qu’el fenómenu televisivu ye ún de los elementos que más caractericen anguañu a la nuestra civilización finisecular, pareznos que sedrá preciso tornar más a menudo la nuestra
investigación y análisis críticu hacia la televisión comu fechu o fenómenu epistemolóxicu y comu materia d’estudiu de primer orde, enfocando too ello a so vez escontra’l nuestru autoanálisis y el del entornu más prósimu nel que nos tocó vivir que ye l’ambitu de la Comunidá Autónoma Asturiana pa sacar en conclusión qué tipu de medios reflexarán esti ámbitu inmediatu nel futuru y cuálu ye’l modelu televisivu al que pertenez o al que pertenecerá Asturies comu comunidá multillingüe de la Europa ensin fronteres.
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